Serpent Pictures
Etusivu :: Tietoa :: Projektit :: Vieraskirja

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Toukokuu 24, 2013, 18:05:13

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Tunnukset, joilla ei ole oltu kirjautuneina yli 180 päivään, poistetaan kahden viikon kuluttua sähköposti-ilmoitusviestin lähetyksestä.
Zathor valvoo tilannetta!
4066 viestiä 163 aihetta kirjoittanut 14 jäsentä
Uusin jäsen: Masselhoff
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
Serpent Pictures  |  Finnish  |  Yleinen keskustelu (Valvoja: Ishmael)  |  Aihe: Miten opiskelet kielten sanoja? « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Miten opiskelet kielten sanoja?  (Luettu 796 kertaa)
AJA
Administrator
Mace Windu, Windu, Mestari Windu, Jedimestari Windu

aki_ahonen@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« : Elokuu 29, 2004, 18:42:39 »

Tervepä terve! Pitkästä aikaa kyselen täällä teiltä henkilökohtaisia asioita Hymyilee

Olen siis puuhastelemassa (taas) sanastonkyselyohjelman parissa ja sitä varten haluaisin tietää teidän tapojanne opiskella sanoja, jotta voisin sitä tietoa hyödyntää jollain tavoin ohjelmani suunnittelussa. Kertokaa siis opiskelutapanne, jos millään viitsitte, kiitos.

- EDIT -

Tämä siis tarkoittaa kouluopinnoissa sanojen opiskelua
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2004, 18:45:28 kirjoittanut AJA » tallennettu

“And you'll be dazed by the haze of blazing praise, arrays of ways to rephrase those were the days.”

Aki Ahonen,
Serpent Pictures
Tonza
Padawan
**

Profiili
« Vastaus #1 : Elokuu 29, 2004, 19:02:06 »

Luen sanat ja koitan muistaa ne.

Iskee silmää
tallennettu

Godlike
Team member
Ihmemies

Keep It Real, Keep It Finnish

joni_ahonen@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #2 : Syyskuu 01, 2004, 23:05:23 »

No nii, onko niitä nyt sitten kovinkin monta tapaa :I Mullakin se on se että mä tarpeeks kauan lueskelen joitain sanoja/juttuja niin ne alkaa muistaa ulkoo ja kiteytyy hiljalleen jonnekkin aivojen syvyyksiin... minne ne sitten loppujen lopuksi katoavatkin
tallennettu

Joni Ahonen -
Serpent Pictures

"Sepä se!"
Ratboy
Vieras
« Vastaus #3 : Syyskuu 03, 2004, 20:15:11 »

Jos johonkin kokeeseen valmistaudun niin pänttään sanoja niin kauan kunnes muistan ne.Tosin tällöin harvoin ne ei jää kovin pitkäksi aikaa muistiin.
Parhaita muistan sanat jos vaikka en jossain pelissä ymmärrä jotain sanaa jolloin etsin sen sanakirjasta.Tällöin sanat jaa muistiini paremmin.
tallennettu
Ishmael
Moderator
Ihmemies

tkx24@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : Syyskuu 03, 2004, 22:25:10 »

jos vaikka en jossain pelissä ymmärrä jotain sanaa jolloin etsin sen sanakirjasta.Tällöin sanat jaa muistiini paremmin.

Tuohon perustuu 1/3 minun englanninkielentaidostani... melkein ainakin...
tallennettu

It's a fine line, between stupid and clever.

Tommi Kivistö,
Serpent Pictures
Zathor
Vieras
« Vastaus #5 : Syyskuu 03, 2004, 22:30:23 »

Parhaita muistan sanat jos vaikka en jossain pelissä ymmärrä jotain sanaa jolloin etsin sen sanakirjasta.Tällöin sanat jaa muistiini paremmin.

Juu minullakin tuo on se "perus" oppimis tapa, mutta aikojen alussa opin englantia käydessäni zäteissä joissa puhuttiin englantia ja siellä opin "lollottelemaan" ja vaikka mitä kivaa. Kysyin aina niiltä mitä sanat tarkoitti ja ne koitti mahdollisimman tarkkaan selittää. Ja onhan minulla luotettava kaveri Aki joka aina osaa pasteta erään sivun josta voin käydä katsomassa sanoja kun Aki ei voi itse vastata  Cool
tallennettu
AJA
Administrator
Mace Windu, Windu, Mestari Windu, Jedimestari Windu

aki_ahonen@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #6 : Syyskuu 03, 2004, 22:31:30 »

Kannattaakin pistää se sivu suosikkeihin ylimmäiseksi... Iskee silmää
tallennettu

“And you'll be dazed by the haze of blazing praise, arrays of ways to rephrase those were the days.”

Aki Ahonen,
Serpent Pictures
DaZista
Vieras
« Vastaus #7 : Syyskuu 06, 2004, 19:58:41 »

No mul on aineski sellai tapa opiskella,että jaan sanat pieniin ryhmiin ja kertaan niitä niin kauan ku oon oppinu ne?
tallennettu
Wambo
Team member
Padawan
**

Profiili
« Vastaus #8 : Toukokuu 14, 2005, 15:13:54 »

vaikka aikaa on kulunu eikä tänne oikeestaa tarvis enää kirjottaakka ni kerrottakoon nyt että mä luen(jos muistan) sanat kerran läpi tai pari läpi ja toivon että muistaisin jotain sanakokeessa. Tähän asti huonolla menestyksellä. Hymyilee
tallennettu
Zappis
Newbie
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : Toukokuu 15, 2005, 10:11:32 »

Minulle sanojen opiskelu on aina ollut helppoa. Sanakokeisiin lukiessa edessä kun on se helvetinmoinen lista, niin sitä vain käyn läpi, ja suurimman osan kun osaan aina jo valmiiksi, niin sitten niiden vaikeiden, joita en muista jo valmiiksi, laitan jonkin merkin. Näin ollen toisella lukukerralla käyn läpi vain ne vaikeimmat. Ei niidenkään opettelussa kauan mene. Cool
tallennettu
flower
Vieras
« Vastaus #10 : Joulukuu 19, 2005, 17:20:00 »

sillon harvoin kun jaksan lukea ollenkaan, niin luen lauseyhteyksistään niitä sanoja ja sanontoja, tai jos on oikein vaikea niin tekee siitä helpon mallilauseen. Kun lukee lauseissa sanoja niin tulee jotain ihme luetunymmärtämystä siinä samalla.

ja sitten lisäksi perinteisellä pänttäämyksellä. Ja lukeminen auttaa. (siis että yleensä lukee jotain, ei tartte olla edes ku Suomeksi)
tallennettu
Sivuja: 1 Tulostusversio 
Serpent Pictures  |  Finnish  |  Yleinen keskustelu (Valvoja: Ishmael)  |  Aihe: Miten opiskelet kielten sanoja? « edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!